FANDOM

Merlin to młody czarodziej, ostatni władca smokow, który żyje, jedyny syn Hunith i Balinora, a także uczeń Gajusza i najlepszy przyjaciel i sługa zmarłego Artura Pendragona. Merlin jest także synem starej religii. Po opuszczeniu rodzinnej wsi  w Ealdor przybywa do Camelotu. Merlin stał się sługą księcia Camelotu, Arthura Pendragona, z którym w końcu stali się bardzo bliskimi przyjaciółmi. Od tego czasu, słuchając proroctw Wielkiego Smoka, Kilgharraha, Merlin podjął się obowiązku ochrony i prowadzenia Artur w drodze do tronu. Merlin ma się stać największym i najpotężniejszym czarodziejem, jaki kiedykolwiek żył. Korzystać ze swoich zdolności, aby uwolnić ludzi z magicznym darem od prześladowań i ożywić starą religię tak by mogła współistnieć z nową religią. Jest on również przeznaczony aby stanąć u boku Artura jako doradcy i partnera, kiedy ten połączy wszystkie królestwa Albionu, i przynoszącej erę pokoju i dobrobytu.

MerlinEdytuj

Tytułowa postać serialu, jeden z głównych bohaterów. Młody, zdolny czarodziej przybywając do Camelotu, ukrywa swoje zdolności (król Uther Pendargon zakazuje używania magii, jej stosowanie grozi śmiercią poprzez spalenie na stosie), m.in. dlatego by w przyszłości stać się największym na świecie czarodziejem. W Camelocie pełni rolę sługi księcia Arthura, aroganckiego i lekkomyślnego syna Uthera Pendragona. W pierwszym sezonie serialu jest źle traktowany przez Arthura - musi wypełniać każde rozkazy i kaprysy księcia, zwłaszcza te najcięższe i mało przyjemne (np. usprzątniecie końskiego łajna z stajni, wypolerowanie zrobi i pokaźnej kolekcji białej broni na błysk), ponad to młody książe często traktuje Merlina jak zwykłego, prostackiego głupka dla którego myślenie jest rzadkością (trudno jest Arthurowi uwierzyć w mądrą stronę Merlina), jednak już w drugim sezonie po mału Arthur zaczyna traktowaćswego sługę jak dobrego przyjaciela.

Mieszka on z Gajuszem - nadwornym medykiem. Alchemik i uczony, należy do tej niewielkiej grupki osób, która zna sekret Merlina. Cieszy się względnym szacunkiem i zaufaniem króla Camelotu. Merlin jest dla Gajusza jak syn, którego nigdy nie miał.

W drugim sezonie Merlin staje się ostatnim władcą smoków. Pod koniec sezonu, gdy za sprawą Morgause Camelot chyli się ku upadkowi, Merlin podaje truciznę lady Morganie, aby jej przyrodnia siostra cofnęła swoje wojska. 

W trzecim sezonie jako jedyny wie, kim tak naprawdę po pobycie u siostry stała się Morgana. Swoją wiedzą dzieli się oczywiście z Gajuszem. Od tej pory to Morgana i jej siostra stają się głównymi wrogami Camelotu i to przed nimi Merlin musi bronić Artura. Niebezpieczeństwo jest tym większe, że Morgana znajduje się tuż obok niego i Uthera. Nadal korzysta z pomocy smoka, którego musi przywoływac teraz poza zamkiem. 

Odkąd Morgana dowiaduje się, że jej głównym wrogiem jest Emrys, nie ustaje w poszukiwaniach. Nie wie, ze jedynym człowiekiem, którego się boi, jest właśnie Merlin. Po jej zdradzie Uther podupada na zdrowiu i to na Arturze ciążą obowiązki króla. Merlin pomaga swojemu księciu jak może, chociaż wciąż nie wyznaje mu swojego sekretu. Nabywa mądrości - jest teraz potężnym magiem, mniej lekkomyślnym niż kiedyś. Pojmany i zaklęty przez Morganę, przez pewien czas sam chce zabić króla. 

Merrrlin.jpg

Bardzo pomaga Arturowi, odkąd ten został królem i czuwał również nad Gwen, teraz królową Camelotu. Leczy ją z klatwy Morgany. Pod koniec sezonu dowiaduje się, że śmierci Artura nie da się uniknąć i będzie ona miała miejsce pod Camlann. Z powodu jego błędnej decyzji Mordred, rycerz Artura, zdradza go i wraca do Morgany. Wyznaje jej prawdziwe imię Emrysa i podczas bitwy zadaje Arturowi śmiertelny cios. Merlin samodzielnie rozgramia wrogie wojska i każe odejść Aithusie, smokowi, który służył Morganie. Nie traci nadziei i chce uratować przyjaciela. Zabiera go w podróż na Wyspę Błogosławionych. Na samym początku podróży wyznaje Arturowi prawdę o sobie. Pendragon jest wtedy zraniony - nie może uwierzyc, że jego najlepszy przyjaciel jest czarownikiem, i że czarownik może mu w jakikolwiek sposób sprzyjać. Uraza i chłód Artura bardzo bolą Merlina. Podczas podróży spotykają Morganę, którą Merlin przeszywa Excaliburem. Podróż kończy się śmiercią Artura. Merlin godzi się z przyjacielem i przyjmuje jego podziękowania. Układa go w łodzi i popycha ją w głąb Avalonu. Wyrzucony do wody Excalibur łapie męska dłoń. 

Merlin w swojej rozpaczy dowiaduje się od smoka, że Artur powróci, kiedy Albion będzie w potrzebie. 
Sadmerlin.png

W serialu postać Merlina gra aktor irlandziego pochodzenia - Colin Morgan.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki